שי
23/07/2018
|
התורה - פלא
לכבוד הרבנים המשיבים שליט"א, שלום וברכה:
במאמר "ואשה אחת תשמ"ו", מצאתי בו דבר פלא, שאינני יודע את פשרו. מחד גיסא, בסעיף ו’ כותב הרבי בפירוש, שהתורה נקראת פלא, כאשר היא ברצון העליון, כי הרצון הוא למעלה מטעם. מאידך גיסא, סעיף לאחר מכן אומר הרבי, שרק לאחר שהתורה ירדה לעולם וקדמה לו, שייך לומר שהיא פלא.. לפני כן, היא למעלה גם מלהיות פלא. ובהערה 52 מוסיף, שזה שהתורה קדמה לעולם, היינו "ואהיה... יום יום", וזו ירידה לגבי "ואהיה אצלו אמון".
ואני שואל, הרי לגבי פסוק זה, הרבי מציין לספר המאמרים תרס"ה, ושם מבאר ש"ואהיה אצלו אמון", היינו כפי שהתורה היא בכתר - רצון. אז כשהתורה היא ברצון, זה פלא (כפי שנתבאר בסעיף ו’), או למעלה מפלא (כפי שנתבאר בסעיף ז’)?
ואם זה למעלה מפלא, מהי דרגת פלא?
בתודה מראש
|
הרב מנחם
25/07/2018
|
כמה מדרגות בתורה
לשי היקר שלום וברכה!
בפשטות נראה לומר, שאכן בתורתנו הקדושה ישנם כמה וכמה מדרגות (וכמבואר גם במאמר ד"ה ’וכל אדם’ תשכ"ג סעיפים ד-ה), וכאשר התורה היא ברצון - היא במדרגת פלא, ואילו כאשר היא למעלה לגמרי מהרצון ולמעלה לגמרי מהעולם, היא למעלה גם ממדרגת ’פלא’.
ועל מדרגה זו (שלמעלה מפלא) נאמר ’ואהיה אצלו אמון’ - כי זו מדרגת פנימיות הכתר (תענוג שלמעלה מרצון).
בברכת הצלחה בלימוד התורה ובהבאת הגאולה.
|